UVOD V PROJEKTIRANJE PNEVMATIČNIH VEZIJ

Krmiljenje v pnevmatiki predstavimo s pnevmatičnimi vezji. Pnevmatična vezja prikazujejo pnevmatične sestavine s simboli. V vezjih posamezne sestavine označimo in jih medsebojno povežemo v skladu z zahtevami krmilja tako, da so vezja razumljiva načrtovalcem, izvajalcem in vzdrževalcem krmilja.
Projektiranje zahteva določene postopke za usklajevanje konstrukcijske zasnove naprav z ustreznim načinom in izvedbo krmilja. Zasnovo največkrat predstavimo z principielno shemo naprave, kjer je razvidno delovanje. Delovni ciklus je običajno razviden iz principielne sheme, kljub temu pa delovanje naprave prikažemo z simbolnim zapisom s pomočjo diagrama - ciklograma oz. diagrama pot-čas.
Bistvo projektiranja je, da je pnevmatično vezje narejeno po eni izmed metod projektiranja, tako da naprava izpolni tudi varnostne, nadzorne in vzdrževalne funkcije.
Metode, ki jih danes uporabljamo so:
- intuitivne metode (osnova zanje je dobro poznavanje elementov pnevmatike)
- izkustvene (te so definirane s pravili, ki nas vodijo od zasnove do realizacije vezja)
- matematične (so v opuščanju)