ELEKTROPNEVMATIKA
Elektropnevmatično vezje je sestavljeno iz pnevmatičnega vezja (delovni- energijski del) in elektro vezja (krmilno logični del ). Tako vezje pred pnevmatičnim odlikuje predvsem hitrost obdelave in prenosa informacij. Globina predelanih informacij je bistveno večja, izdelamo lahko kompleksnejša vezja. Uporaba programirljivega logičnega krmilnika "PLK", ki je logična nadgradnja pri zahtevnejših sistemih, zahteva ravno tako uporabo elektropnevmatike.
Uporaba elektropnevmatike ni smotrna pri enostavnih vezjih saj so pnevmatska vezja bolj robustna in enostavnejša za vzdrževanje, deloma pa tudi zaradi cene.
Čeprav večina elektropnevmatike deluje na 24V enosmernega toka (redko 230 V) se pri uporabi elektropnevmatike moramo zavedati nevarnosti električnega toka, vzdrževanje takega vezja lahko opravlja samo strokovnjak.
Pravila za projektiranje elektropnevmatičnih vezij so enaka pravilom za projektiranje pnevmatičnih vezij. Algoritmi so analogni. Delovni valji in pnevmatični motorji v elektropnevmatiki so enaki kot pri čisti pnevmatiki (v kolikor nimajo prigrajenih mag. končnih stikal). Za krmiljenje le teh uporabljamo elektromagnetne ventile. Signalni in krmilni členi se razlikujejo od pnevmatičnih.